Kovács Anna

„…Célom elősegíteni, hogy a hozzám fordulók elakadás esetén képesek legyenek használni a bennük rejlő potenciálokat és bízzanak abban, hogy meg tudják találni saját személyiségükhöz és helyzetükhöz illő megoldásaikat. Ehhez nyújtok támogatást visszajelzéseimmel, megfigyeléseimmel, tapasztalataimmal; melyeket a gyermek belső világáról, őt lelkileg leginkább foglalkoztató témáiról gyűjtök találkozásaink során…”

Bamutatkozás

Kovács Anna vagyok, okleveles pszichológus, tanácsadó szakpszichológus; két serdülő gyermek édesanyja.

2000-ben végeztem az ELTE-n Gyermekpszichológia szakirányon (ezen belül Alkalmazott fejlődéspszichológia– ill. Szocializáció gyermek- és ifjúkorban programokon). 2003-ig PhD tanulmányokat, valamint oktató munkát folytattam ugyanott ösztöndíjasként; emellett több publikációm jelent meg és itthoni/nemzetközi konferenciákon szerepeltem. Párhuzamosan, a gyakorlati munkához módszerspecifikus képzéseket végeztem el, és egy szakmai játszóházláncban dolgoztam, ahol részt vettem magának a szakmai programnak a kidolgozásában. Szakvizsgát 2015-ben tettem; emellett a pedagógus életpályamodell szerinti 2016-os minősítésem óta Pedagógus II. fokozatban vagyok.

Közel 20 éve foglalkozom (tipikus fejlődésű, BTMN, SNI gyanús) gyermekekkel és szüleikkel egy Pedagógiai Szakszolgálatnál, ahol kiterjedt tapasztalatra tettem szert 3-18 évesek képességeinek és lelki állapotának átfogó felmérésében; valamint különböző módokon történő hosszabb távú pszichés támogatásában. Mindehhez széles körű módszertani- és eszköz-ismeretet gyűjtöttem az évek-, valamint különböző képzések során (pl. tesztfelhasználói tanfolyamok, MIPE Játékterápiás képzés, Gyermekpszichodráma, stb.).

Szemléleti alapvetéseimet az individuálpszichológia adta, valamint a humanisztikus-személyközpontú megközelítés áll közel hozzám. A legfontosabb számomra a kliensekkel olyan pozitív légkör és elfogadó közeg létrehozása, melyben hamar biztonságban érezhetik magukat, megnyílhatnak, és kapcsolatunk könnyen mélyülhet. Hiszek a gyerekek öngyógyító erejében és abban, hogy a szülők gyermekeik legjobb ismerői. Ezért stílus tekintetében nem vagyok a direktivitás híve, hanem az interaktív közös munkát preferálom. Mivel minden gyermek esetében egyedi belső ill. környezeti jellegzetesség-konstelláció áll fenn; „receptek” adása helyett a családdal való együtt gondolkodásra törekszem néhány alkalmas ismerkedés nyomán; és szükség esetén a hosszabb távú támogatás valamely formáját is szívesen vállalom (pl. heti vagy kétheti rendszerességű pszichológiai foglalkozás, szülőkonzultáció). Célom elősegíteni, hogy a hozzám fordulók elakadás esetén képesek legyenek használni a bennük rejlő potenciálokat és bízzanak abban, hogy meg tudják találni saját személyiségükhöz és helyzetükhöz illő megoldásaikat. Ehhez nyújtok támogatást visszajelzéseimmel, megfigyeléseimmel, tapasztalataimmal; melyeket a gyermek belső világáról, őt lelkileg leginkább foglalkoztató témáiról gyűjtök találkozásaink során.

Örömmel fogadom megkeresését 2022 szeptemberétől.

Foglalkozás leírás

Foglalkozás leírása

Forma: egyéni

Időtartam: 50 perc

Korosztály: 3-18 év

Az alkalmak a felmerülő pszichés probléma vagy nevelési kérdés jellegétől függően többféle formát ölthetnek:

  • eseti 1-2 alkalmas együtt gondolkodás, konzultáció, tanácsadás a szülőkkel;
  • a gyermek lelki állapotának 4-6 alkalmas felmérése majd a tapasztalatok, oki feltételezések, következtetések és ajánlások közös megbeszélése a szülőkkel;
  • a gyermek hosszabb távú pszichés támogatását célzó heti vagy kétheti rendszerességű foglalkozások kísérő szülőkonzultációkkal.

Az első egy vagy két alkalom az esetek többségében csak a szülőké:

  • hogy mesélhessenek a gyermekük személyiségéről, állapotáról, aktuális helyzetéről és otthoni/intézményi körülményeiről;
  • hogy részletesen körbejárhassuk a fejtörést okozó szituáció vagy probléma jellegét;
  • hogy informáljanak a gyermek születésének és korai fejlődésének történetéről, eddigi életeseményeiről (anamnézis).

A szülőkkel a továbbiakban zajló találkozások tapasztalatcsere, konzultáció, közös gondolkodás, tanácsadás, nyomon követő és támogató beszélgetés formáját öltik.

A gyerekekkel töltött alkalmak (heti/kétheti egy óra mindig ugyanazon időpontban) tartalma függ életkortól, személyiségtől, problematikától; de általában:

  • először „megérkezünk”, beszélgetünk a gyermek életének aktuális híreiről, számára fontos, majd kötöttebb témákról;
  • aztán rajzos vagy egyéb pszichológiai eljárások segítségével célzottan mélyítjük az ismerkedést (vagy érünk el kívánatos hatásokat);
  • végül jöhet a szabadjáték, melynek során a gyermek választ és irányít (itt vethetők be játékterápiás elemek).

3-4 éveseknél természetesen az utóbbi dominál, előfordul, hogy kizárólag így hozzáférhetők. Kamaszok, serdülők pedig a játékidővel olykor már nem is élnek, számukra a beszélgetés gyakran sokkal fontosabb.

Információk: árak, időpontok

nformációk: időpontok és árak

Rendelkezésre állási idő: hétfő és szerda: 14.00-19.00

Ár:12.000 Ft/foglalkozás

Első interjúra nem kell készülni semmivel, de ha szeretnének, hozzanak addig elkészült szakvéleményeket.

Kovács Anna

Kovács Anna

Gyermekpszichológus

Facebook

Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.